Őszi asztali dekoráció!

Az ősz megérkeztével szeretnéd otthonodat egy kicsit ősziesebb hangulatba öltöztetni?

Ha igen, akkor tarts velem, mert ma az őszi hangulat érdekében egy, asztalra, komódra vagy akármilyen tetszőleges helyre rakható őszi dekorációt készítek el.

dscn9726_1.JPG

Amire szükséged lesz a dekoráláshoz:

  • faalap(a képek alapján majd látni mire is gondolok)
  • szalagok,csipke (esetleg rattan)
  • ragasztópisztoly
  • kis fagömbök
  • mini műtökök
  • mű vagy igazi levelek(mindkettő nagyon jól mutathat)
  • akármilyen őszi, díszítő jelegű kellék

A tökhöz:

  • tetszőleges anyag(A legjobb a textíl)
  • fonál
  • vatta, tömőanyag

Kezdjük is el!

Első lépésként a tököt készítettem el, ami lehet, hogy komplikáltan hangzik majd de valójában nem is akkora őrdöngőség. Csak annyi a dolgod, hogy fogod a kiválasztott textiled amit majd használni szeretnél és összevarrod a két végét, majd kifordítod. Ez nekem már kész volt szóval én innen folytattam. A kifordított anyag nem összeöltött oldalát összefogtam és egy madzaggal erősen megkötöttem úgy, hogy ne kapjak rést az anyag alján.

dscn9714.JPG

Utána csak annyi volt a dolgom, hogy kifordítom az anyagot ezzel eredményezve, hogy a szebb oldala kerüljön kívülre. Majd vattával gondosan kitöltöttem a belsejét és már meg is született a jövendőbeli tök alapja.

dscn9715.JPG

Ahhoz, hogy tökre hasonlító kerek formát kapjunk, a tök összevarrására van szükség. Ezt úgy hajthatod végre, hogy az anyag szélén folyamatosan visszahajtva(hogy szebb eredményt kapjunk) összevarrod a tök tetejét. Ezt úgy lehet profi módra csinálni, hogy öltesz párat, majd összehúzod az anyagot így az tökre hasonlító "hatást” kelt majd. Ha nem megy, ne ess kétségbe a kezdő csomót akármikor elvághatod és megismételheted az öltéseket, vagy akár egy felnőtt segítségét is kérheted.
img_4894.JPG

Amint letudtuk az öltéseket, láthatjuk, hogy egy kisebb lyuk marad a tök tetején. Ez lesz a szár helye. A szárnak botot vagy akár hurkapálcát is használhatunk. Én az előbbit választottam és kisebbre törve alkalmaztam. Ezt úgy is lehet rögzíteni, hogy az anyagot körülötte összevarrjuk, de nekem a ragasztópisztolyos változat vált be jobban. Ennél csak annyit kell tenni, hogy a tök belsejébe és a botra ragasztót nyomunk és gyorsan összeállítjuk a tökünket.

img_4907.JPG

Végül de nem utolsó sorban, hogy fokozzuk a "tök-hatást" egy fonál és egy zsákvarró tű segítségével igen jelentős eredményt "varázsolhatunk”. A zsákvarró tűt csak szúrjuk a tök felűjéből az aljába és a "kívül" maradó fonalat helyezzük el úgy a tökön, hogy kicsit „tagolja” a felszínét. Figyeljünk, hogy a fonalat a tök alján mindig egy helyre szúrjuk és, hogy a fonál hosszú legyen mivel az egész tök felületére ki kell, hogy tartson. De akár választhatjuk a gyorsabb verziót is miszerint csak a boton kell egy csomót kötni és a madzagot körbetekerni a rajta úgy, hogy ugyanezt a hatást érjük el. A képek alapján valószínűleg könnyebben érthető lesz a folyamat.

img_4904.JPG

img_4905.JPG

A tök elkészülésével már abszolút szabadon engedheted a fantáziád, hiszen csak rajtad múlik, hogy miként díszíted fel a faalapod.

Én egy kis füzért készítettem különböző színű anyagokból és később ezt is felragasztottam. Használtam még pár mű levelet és pár mini tököt is.

img_4917.JPG

img_4916.JPG

Úgy gondoltam a csipke jól passzolna az összeállításhoz ezért az jelentős mértékben jelent meg a díszemen.

Egy zsákanyagú masni is rá került, ami nekem nagyon tetszik.

dscn9723.JPG

Végül csak annyi a dolgod, hogy a tököt is felragaszd a faalapra és a dekorációd már készen is áll, hogy még szebbé varázsolja otthonod!

dscn9724.JPG

A végeredmény szerintem igazán őszi hangulat sugároz, nem is beszélve a többiekéről amik csakugyan csodásak lettek.

dscn9726.JPG

img_4919.JPG

img_4918.JPG

dscn9717.JPG

dscn9740_1.JPG

dscn9730_1.JPG

dscn9745.JPG

dscn9720_1.JPG

Az őszi díszek gyára a Zab-Hegyező műhelye volt Agárdon.Itt egyébként az alapanyagokat is megvásárolhatjuk a díszünkhöz.

dscn9734.JPG

Remélem tetszett ez a bejegyzés és kedvet kaptatok egy kis dekoráláshoz!Legyen szép napotok!

Ölelés!

-KittiKém-

 

Címkék: diy