Milyen is egy Gospel koncert?

Sziasztok! Az utóbb, abban az élményben volt részem, hogy megnézhettem egy Gospel koncertet. Mivel rengeteg élménnyel gazdagodtam, ezért úgy gondoltam, egy bejegyzés formájában megosztanám ezeket Veletek.

Szóval első sorban, hogy mi is az a Gospel? Egy zenei műfaj, amely előadásaiban pozitív érzelmeket közvetít.

 

Ez az egész előadás Budapesten történt, és amikor beléptünk az előadó terembe akkor egy csodás lámpákkal teli látvány fogadott minket. Ekkor még csak CD-ről, de szólt egy kis bevezető zene, majd kezdetét vette az előadás. Amit, érdemes tudni, hogy, akik előadtak, Ők Londonból érkeztek, hogy országunkban is megismertessék a Gospel "előadásmód" szépségeit (előre elárulom, hogy sikerült is).

Először, ahogy bevonult a zenekar egy szóló éneklést hallhattunk, a csendes éj angol verziójából. Ez nekem nagyon tetszett, hiszen én, szó szerint, "karácsony megszállott" vagyok, ezért nem volt kérdés, hogy melyik szám nyeri majd el, legjobban, a tetszésemet. De ekkor úgy látszik nagyot tévedtem, mivel még nem halottam a többi számot. Mivelhogy hirtelen, egy mini kórus vonult be a színpadra és  egy újabb fenomenális számba kezdtek, amit ugyan nem ismertem, de furcsa módon 100%-ig bele tudtam élni magam. Ahogyan a kórus tagjai együtt dolgozva, és egyesével, szólóban is megmutatták tudásukat, kezdtem megérteni, hogy milyen összetett munka lehet számukra, hogy kórusban ne énekeljék ki a három vonalas C-t mint ahogy szólóban (na, jó talán azt nem :) ). Ezeknek az énekeseknek leírhatatlan hangjuk volt, olyan, amivel idáig még sosem találkoztam. Ez során egészen mást kell elképzelni, mint amikor meghallgatunk egy videó klipet, ahol meglehet, hogy szépen énekelnek, de ez, egyfajta érzést is közvetít, van egy "feelingje". Amikor az egyik előadó az előadás közben arról beszélt, hogy milyen érzést közvetítenek az énekükkel, akkor azt is megosztotta velünk, hogy fontos az is, hogy helyben milyen hangulatot adnak át számunkra, de az még lényegesebb, hogy amikor hazaérünk, milyen érzelmekkel leszünk gazdagabbak. És az én esetemben, elérték a céljukat, miszerint nem az emberek közti különbségek számítanak, hanem az, hogy mennyi szeretetet, mit képesek közvetíteni, egymásnak átadni. Amikor hazaértem, én is úgy éreztem, hogy kissé megnyíltam, és pozitivitással frissültem fel. Az előadás közben arra is rájöttem, hogy egy gospel koncerthez hasonló apáca show, miért állja meg a helyét a szomorú összejöveteleken, amikor bulisabb jellegű. Mert a gospel koncertekkel együtt egy apáca show is épp olyan könnyfakasztó lehet , mint egy szomorú megtörtént esemény. Azzal a különbséggel, hogy, amikor egy rossz dolog történik velünk, akkor a szomorúság és fájdalom miatt ontunk könnyeket, de ha egy ilyesfajta koncertben van részünk, és az ehhez hasonló előadásokra ez mind, azért igaz, mert ekkor a szomorúság helyett a boldogságot helyezzük előtérbe. Mint említették is akármilyen napod is van, akár életed egyik mélypontján vagy magaslatán is vagy, azt figyeld meg, hogy a koncert után milyen érzésekkel leszel teli, és mit közvetítesz majd. Az utolsó számnál, ami a happy day volt, az előadók felállították a közönséget, és pár tánclépés betanítása után elénekelték a happy dayt, akkor úgy éreztem, hogy pozitív energiákkal gazdagodtam.

A végén még volt lehetőség képet készíteni az előadókkal (nem hagytam ki) :)

 img_6495_1.JPG

Szerintem ez azzal együtt, hogy egy csodás program, igazán jó kedvre is deríthet (legalábbis nálam ez így történt). Érdemes egyszer kipróbálni, mert garantáltan nem hétköznapi élményekben lesz részünk.

Remélem tetszett ez a bejegyzés, és kedvet kaptatok a gospel műfajához,  találkozunk legközelebb, addig is legyen szép napotok!

-Ölelés

-KittiKém-

Címkék: életmód