Mondj igent!

Talán érezted már úgy, hogy az életed egy ponton megállt, és képtelen arról a pontról elmozdulni, nem halad előre?!

Ebben a blog bejegyzésben arról fogok írni, hogy szerintem mi a legjobb mód arra, hogy az életben előre haladjunk, és úgy érezzük teljesek a mindennapjaink, és esetleg magabiztosságot is szerezzünk, hogy kihasználjunk a sors kínálta lehetőségeket.

Szerintem, amikor az ember úgy érzi, hogy az élete egy fázisában elakad, esetleg megáll, akkor valahogyan ebből ki kell törni. Ezt most nem olyan drasztikusan értem, mint, ahogyan hangzik, csupán arról van szó, hogy néhány fejben eldőlő dolog átgondolásával hatalmas változásokat érhetünk el.

Szerintem az egész életben, lélekben és fejben eldőlő változás egyik fontos kulcsszava, és alapja az IGEN!

yesman.jpg

Had részletezzem miért is, miként is?!

Szóval, hogyha ki szeretnénk lépni abból a szituációból, ami már nem szolgál minket, akkor el kell kezdenünk igen-t mondani az új felkínálkozó lehetőségekre, élményekre, amik boldogabbá tehetnek minket és pozitívan hatnak ránk. Erre azért is van szükség, hogy megtanuljuk megélni az újdonságokat, élményeket, mert, hogyha új dolgokat próbálunk ki, akkor új élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodunk. Ez abban is óriási szerepet játszik, hogy később milyen emberekké is vállunk.

Nagyon fontos, hogy megtanuljuk felfogni azt, hogy meg kell látni a szépet a dolgokban és értékelni is kell őket. Hiszen ha a rossz dolgokat helyeznénk előtérbe, akkor egész életünkben szomorkodhatnánk, de ezt szerintem senki sem szeretné. Arra is nagyon jó, hogy Igent mondunk, hogyha az életünk egy szomorú, esetleg kedvetlen fázisában vagyunk, megpróbáljunk kitörni onnan! De azt is el kell fogadni, hogy mindennapjaink rendelkeznek nem jó és jó stációkkal is, és teljesen rendben van az is, hogyha szomorúak és rosszkedvűek vagyunk. De azt fontos, hogy észben tartsuk, hogy az ilyen stációk elfogadása, és megélése után viszont

  • Éljük és élvezzük is az életünket, hiszen erre csak 1 alkalmunk van, mivel csak 1-szer élünk!

Én is sokszor abba a hibába esek, hogy elfelejtem azt, hogy mennyire fontos, hogy a mindennapjaink "rutinján" kívül élvezzük is a végzett dolgokat és tegyenek azok minket boldoggá!

Fontos megtalálni azokat az időtöltéseket, amelyek minket boldoggá, kiegyensúlyozottá tesznek! Ez során célszerű magunkat több téren kipróbálni, és ekkor (is) alkalmazni a kulcsszót, az IGENT! Szerintem ez fontos ahhoz, hogy majd a végén a számunkra legtökéletesebb időtöltéseket találhassuk meg, és a múltra visszatekintve mondhassuk azt, hogy én ezt és ezt megpróbáltam, hogy milyen élményeket szereztem, vagy esetleg ez nem vált be igazán. Az élmények megélése során akár új barátokkal és új tapasztalatokkal és új érzésekkel is gazdagodhatsz. De akkor sincs nagy gond, ha valami nem sikerül, legalább elmondhatod, hogy Te megpróbáltad.

Én úgy gondolom, hogy ha meg se próbáljuk, akkor könnyen meglehet, hogy azt fogjuk érezni, hogy nem hozzuk ki az a maximumot az életünkből, nem annyit, mint amennyit lehetne. Ezért is lényeges, (és ismétlem önmagam), hogy mondjunk igent!

Véleményem szerint ezek a  kis utak segítségével jobban megismerhetjük önmagunkat a jó és a rossz tulajdonságainkkal együtt. Szerintem, létfontosságú, hogy ezeket elfogadjuk, ahhoz, hogy megismerhessük Önmagunkat. Nekem például az igen mondás mellett ez is szerepel a fogadalmaim között, hogy szeretném elfogadni azt, aki vagyok, a jó és a rossz tulajdonságaimmal együtt, és próbálni változtatni a rossz tulajdonságaimon. 

Szerintem jó ötlet lehet, egy személyes lista összeállítása, azokról a dolgokról, amiket el szeretnénk érni a jövőben, ( lényeges, hogy az ilyen lelki dolgokat ne kössük határidőhöz, hiszen az élethez sincs úgymond "határidőnk", szóval az új évi fogadalmak közé szerintem jobb döntés, különböző elvégezendő feladatokat stb. rakni, és ezeket a "lelki változásokat" nem határidőhöz kötni.)

A listához visszakanyarodva, úgy gondolom, hogy a lista készítése és az azon szerepelő dolgok "teljesítése" óriási önbizalmat képes teremteni, hiszen szemlélteti a lista készítőjét azzal, hogy mi mindenre képes. Tanácsos különböző időközönként végigfutni rajta, hogy lássuk miket értünk el (ezeket nagyszerű, ha kipipáljuk) és, hogy lássuk azt is mit szeretnénk még elérni. Ez mindenkinél más és más, hiszen nem vagyunk egyformák és ebben pont ez a szép, hogy mennyi különböző dolog tud minket boldoggá tenni.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy az életben csakis előre megyünk, ezért a múlton nem éri meg rágódni, hiszen az alatt az idő alatt inkább a jövőnkkel foglalkozhatnánk. Ez egy hiba, amibe én is gyakran esek, de igyekszem változtatni rajta!

Szóval kérlek, emlékezz ezekre, hogy:

  • Mondj igen új dolgokra, lehetőségekre!
  • Rendben van ha, szomorúak vagyunk!
  • Csak 1-szer élünk, ezért hozzuk ki belőle a maximumot!
  • Fogadjuk el önmagunkat a jó és rossz tulajdonságainkkal együtt!
  • Írjunk egy listát!
  • Nincs határidőhöz kötve az, hogy mikor kell élnünk!
  • Az életben előre haladunk, nem pedig hátra fele!

 Remélem tudtam kicsit segíteni a bejegyzéssel, ezek persze nem kőbe vésett szabályok, csak szerintem ez úton (azzal, hogy igent mondunk) sok jó dolog követheti életünket, ezért mindenféleképpen érdemes kipróbálni.

Ha ez a bejegyzés akármilyen téren segítségetekre vált, akkor kérlek, írjátok meg a kommentben, hogy mire mondtatok igent és milyen élményekkel, esetleg tanulságokkal gazdagodtatok!

Köszönöm, ha velem tartottál! Találkozunk legközelebb!

-Ölelés!

-KittiKém-

Címkék: életmód