Kapcsold ki az agyad!Gong meditáció.

Sziasztok!Kíváncsi vagy az első benyomásomra a gong meditációról?

Ha igen akkor tarts velem, mert ma erről lesz szó.

Ahogy megérkeztünk a meditáció helyszínére és elfoglaltunk egy tetszőleges helyet, már minden kezdetét is vette. Először is kellett választanunk pár párnát és takarót amik puhábbnál puhábbak voltak. Majd kényelembe helyeztük magunkat. Először a meditáció vezetője elmagyarázta, hogy mire számíthatunk, hogyan fog zajlani az egész. Megemlítette, hogy a téma a szeretet és az ezzel kapcsolatos érzések lesznek.A később használt gongokról is beszélt, hogy azok, hogy s mint funkcionálnak a hangtálakkal együtt. Már ekkor is sok bölcsességgel szolgált számunkra.

Majd el is kezdődött a „szertartás”. Felcsendültek a hangtálak és a gongok. A hangtálak közül sok kisebb és nagyobb is megtalálható volt. Ezek használata egy-egy rúddal működött ezek végén egy szivacslabdaszerűség volt ami segítségével a tálak más-más hangokon szóltak.Egyik mélyebb, másik magasabb hangot adott ki.A gong állandó folyamatossággal volt hallható, ami egy megnyugtató hatást keltett. A gong „rezgőhullámai” is érezhetőek voltak, mivel szó szerint hullámokként áramoltak végig a testünkön. Ezeket a meditáció végén, a csengettyűkkel együtt mind kipróbálhattuk. Ahogy a meditáció kezdetét vette, szóba jött a már megemlített téma, a szeretet is.Leginkább a problémák, nyugtalanító dolgok elengedésén és a helyükre lépő szereteten volt a hangsúly.Miszerint a múltat el kell engedni, az már megtörtént, már vége, azaz elmúlt. Most a jelennel kell foglalkoznunk és az abban történő egyszeri dolgokban, hiszen semmi sem ismétlődik meg, minden csak egyszer történik. Meg is kellett 1 olyan célt fogalmaznunk magunkban ami realitással kellett, hogy rendelkezzen. Arra is fény derült, hogy szabad nagyot álmodni, mert sosem tudod, hogy milyen fordulat követheti az életed. Ami akár a lehetetlennek tűnő vágyakat is beteljesítheti? Épp ezért ne féljünk nagyot álmodni, mert annál nagyobb öröm lesz ha a kis utakat amik hozzá vezetnek teljesítjük, legyen is szó bármilyen célról,álomról,gondolatról.De azt viszont mindig tartsuk észben, hogy a kívánságunk realitással rendelkezzen és jól meg legyen fogalmazva.Mert ha nem akkor lehetséges, hogy hasonló képen járunk, mint az a nő, aki kívánsága szerint egy rakás pénzen szeretett volna üldögélni...Pár hónappal kívánsága megfogalmazása után, úgymond "teljesült" az óhaja(sóhaja), mert a társas ház aljába(ahol mellesleg lakott) egy bank költözött, úgyhogy sok pénzen üldögélhetett, csak nem a sajátján...

Szóval azért, hogy nehogy hasonló szituációba kerüljünk vele, tartsuk mindig fejben a vágyaink megfogalmazásának pontosságát.Nekem például abban a pillanatban az volt, hogy kicsit megálljak a napi "rohanásban" és relaxáljak pár percet. Ebben nagyban segített az akkor alkalmazott gyakorlat.Csak annyi volt a dolgom, hogy végigszemléljem a nyugodt testet. Azaz a párnán pihenő fejünket,kezeinket,lábainkat stb. Ahogy végighaladtunk(haladtam), egyre jobban magunkba szálltunk(legalábbis én) és akinek sikerült az az álom és az éberség határán maradt(mint ahogy ezt az elején tanácsolták). De valaki(mint például én)átlépte a határt és elaludt(upsz…).  Hogy őszinte legyek, szerintem ez nem is olyan rossz, merthogy hiszitek vagy sem a meditáció óta sokkal jobb és gyorsabb az elalvásom és az alvási tippeket bevetve a meditációs gyakorlattal együtt minden nap gyorsan bedobom a törülközőt!Azaz tudatosan sikerült elérni a meditációra jellemző nyugalmas, belsőre koncentráló lelkiállapotot. Aminek én nagyon örülök.

Szerintem érdemes kipróbálni  egy ilyen gongos meditációt, mert az ember akkor tudja igazán eldönteni, hogy tetszik-e neki valami ha ki is próbálja. Az én esetemben ez egy határozott igent jelent, mivel én nagyon oda vagyok érte!

Pár kép a meditációból:

A nagy gongot is kipróbáltam.A hangja valóba olyan nagy, mint ahogy mondják!

img_4580.JPG

img_4581.JPG

A hangtálak:
img_4566.JPG

Remélem tetszett ez a bejegyzés és kedvet kaptatok egy kis meditáláshoz(én például a velencei Jóga Stúdió és Egészségközpontban vettem részt a meditáción)!Legyen szép napotok!

Ölelés!  

–KittiKém-

Címkék: életmód