3 Gyümölcsturmix nyárra!

A meleg nyári délutánokon valami hűsítő finomsága vágysz?

Akkor tarts velem, mert ma 3 gyors gyümölcsös Smoothie (turmix) elkészítését mutatom be nektek.

img_8738.JPG

  • 1. Az Eper & Banán Smoothie

Hozzávalók:

  • eper
  • 1 banán
  • tej
  • méz

Ezt a turmixot nemcsak az íze, hanem a színe miatt is imádom. Hiszen végeredményben egy világos rózsaszín színt érhetünk el. Csupán annyi a dolgunk, hogy egy egész felszeletelt banán mellé még pár epret, kis tejet és tetszőleges mennyiségű mézet (attól függően, hogy milyen édesre szeretnénk a turmixunkat) dobjunk a turmixgépbe, és már készen is lennénk. Én az enyémbe még pár kisebb szem epret is dobtam dekoráció képpen.

dscn1079.JPG

dscn1084.JPG

dscn1086.JPG

  • 2. A Málna & Mangó kombó.

Hozzávalók (2 adaghoz):

  • 1 mangó
  • 250g málna
  • 200 ml víz
  • 1/2 lime
  • Méz (édesítés képpen)

Először is had jegyezzem meg, hogy mielőtt elkészítetten ezt a smoothiet, úgy gondoltam, hogy ez a két gyümölcs egyáltalán nem passzol egymáshoz. Na de, amikor megkóstoltam a végeredményt... Akkor egy kellemes csalódásban volt részem.

Térjünk is rá az elkészítésére.(Én minden hozzávalóból csak fele annyit használtam, mert csak egy porciót szerettem volna kapni.) Szóval mindenekelőtt mossuk meg a gyümölcseinket, majd hámozzuk meg a mangót (ennél a pontnál nem árt a közepében található "kőre" is odafigyelni.) A mangó meghámozása úgy szuperál a legjobban, ha bevetünk egy pici praktikát... Majd préseljük ki a lime levét, de vigyázzunk, hogy a magjai nehogy beleessenek, hiszen nagyon keserű ízzel rendelkeznek. Adjuk hozzá a vizet, majd mixeljük össze a gyümölcsöket. 

Mini tipp: Úgy bolondíthatjuk meg kicsit a turmixunk ízeit, ha egy kis chilit adunk hozzá. (én ezt a lépést kihagytam, mert a chili íze nem tartozik a kedvenceim közé, de, aki szereti, az bátran hozzáadhatja.)

Dekoráció ötlet: Egy kis mentalevél igazán feldobhatja az összképet + a mintás, színes szívószálak nekem óriási kedvenceim.

dscn1102.JPG

dscn1103.JPG

dscn1106.JPG

dscn1111.JPG

dscn1115.JPG

  • 3. A Mangó & Ananász Duó

Ezt a turmixot annak ajánlom, aki valamilyen szín kavalkádra vágyik. (Az én hangulatomat legalábbis igazán feldobta)

Hozzávalók (2 adaghoz):

  • 1 mangó
  • 1/2 ananász
  • 1/2 lime
  • 200ml víz

Kezd azzal, hogy megmosod, majd meghámozod a gyümölcsöket. Én azok közé az emberek közé tartozom, akik szeretnek az egyszerűbb megoldások mellett dönteni. Azaz én most egy egész ananász meghámozása helyett egy ananászkonzerv 3/4 részét használtam fel, de aki szeretné, az választhatja az előbbi megoldást is. A mangó hámozása során itt is ugyanúgy alkalmazható az előbb említett praktika. Préseld össze a limeot, de ismét figyelj arra, hogy a magok ne kerüljenek bele a turmixpohárba. Majd mixelj, amíg el nem éred a kívánt sűrűséget.

Mini tipp: Hogyha nem szereted a sűrű textúrát, akkor préseld ki a gyümölcsök levét, és így fogyaszd őket. Ha pedig az ízek túl intenzívnek bizonyulnak számodra, akkor egy kis víz hozzáadásával, gyorsan megoldhatod a fennálló problémát.

dscn1129.JPG

dscn1130.JPG

dscn1132.JPG

dscn1147.JPG

dscn1136.JPG

dscn1149.JPG

A Smoothiek elkészítésében nagy segítségemre volt a róluk szóló könyvem, amiben rengeteg kategóriára vannak bontva. Megtalálhatók a gyümölcs mellett desszert, zöldség, joghurtos és reggeli smoothiek is.

dscn1096.JPG

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésem, ha kipróbálod valamelyik turmixot, akkor írd meg kommentben, hogy hogy ízlett! Találkozunk legközelebb!

-Ölelés!

-KittiKém-

Címkék: életmód